kraanwater



Gezondheid

21 september 2010

Water drinken helpt bij afvallen!

water_afvallen

Amerikaans onderzoek
Water drinken: veel mensen doen het al om af te vallen, maar helpt het ook? Het lijkt logisch, maar het was nog nooit echt onderzocht. Onderzoekers van Virginia State University hebben nu wetenschappelijk bewezen dat het het drinken van twee glazen water voor een maaltijd ervoor zorgt dat je minder eet. Het onderzoek is uitgevoerd onder Amerikaanse volwassenen met obesitas (die waarschijnlijk veel frisdrank drinken).

De proefpersonen die twee glazen water dronken voor de maaltijd waren na drie maanden 2,5 kilo meer afgevallen dan de personen die dit niet deden. Ook na een jaar waren degenen die water dronken beter op gewicht gebleven.

Over het onderzoek
Het onderzoek werd uitgevoerd onder mensen met een leeftijd tussen de 55 en 75 jaar, die overgewicht of obesitas hadden. De oudere volwassenen die een half uur voor het ontbijt twee glazen water dronken, namen gemiddeld 75 calorieën minder aan voedsel tot zich.

 Na jaren van ‘volksverhalen’, zou dit het eerste feitelijke bewijs dat water drinken ook daadwerkelijk helpt, zegt Brenda Davy, een voedingsonderzoeker aan het Virginia Tech in Blacksburg.






kraanwater
 
 

 
afvallen

Dag 87: afvallen en geld besparen… of twee voordelen van 100dgnkrnwtr

Vandaag zakte mijn broek bijna af, maar niet van verbazing over het een of het ander. Nee mijn broek zakte letterlijk bijna af! Volgens mij is dat geen gevolg van het drinken van kraanwater, maar wel door het niet drinken van a...
by wetapwater
2

 



One Comment


  1. Naar mijn weten werkt het aangezien je door veel vocht gaat zweten en je dus vet kwijtraakt.



Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


glazen karaf